Film og animationsfilm er steget eksplosivt i popularitet de sidste år, og det er der en grund til. Som mennesker forstår vi nemlig budskabet meget lettere, når vi ser levende billeder, end hvis vi læser noget. Derfor investerer virksomheder og brands i film som aldrig før. Og i en verden fuld af skærme er film og animation ikke længere noget, der er forbeholdt dyre TV-kampagner.
Vi hjælper vores kunder med både planlægning og produktion af film og animationsfilm i 2D og 3D. Vi har produceret reklamefilm, brandkampagner, explainerfilm og animationsfilm for vores kunder i mere end to årtier – så du er i mere end trygge hænder.
Profilfilm, flagskibsvideoer, hero-film - kært barn har mange navne. Det er de lidt større filmprojekter, hvor man investerer flere midler i at få givet liv til budskabet. Skal du have lavet en ny profilfilm for dit brand, en flot animeret konceptfilm eller måske en jubilæumsfilm? Så er det ofte i denne kategori, din film vil ligge.
En Hero film har fokus på at fortælle historier, der taler til målgruppens følelser og fokuserer i den sammenhæng på branding på en måde, der giver en følelse af merværdi for målgruppen. Hero film kan ofte bruges år efter år, da de er meget gennemtænkte og gennemførte.
Betegnelsen "Hub-film" dækker over film, der udgives i kontekst til hinanden. Her snakker vi om serielle film, kategori-videoer og andre film, der ses i sammenhæng. De bruges ofte til at vise f.eks. forskellige produktkategorier eller afdelinger/facetter af en virksomheder. De er kendetegnet ved at se professionelle ud, men ofte er de mere jordnære (og derfor billigere at producere) og operationelle i deres udtryk og budskab, end Hero-film er. Således taler en god Hub-film både til målgruppens fornuft og følelser og giver appetit på at se den næste film i rækken.
Help-film er - som navnet antyder - hjælpsomt indhold. Der er tale om videoer, der svarer på konkrete spørgsmål, som kan løse kundernes problemer. Help-film ses ofte i form af videoguides, explainer-videoer, kundeservice-content og lignende. Det er centralt, at din help-film er så kort og præcis som muligt, og filmene omhandler ofte kun ét specifikt emne. Fordi help-film ofte besvarer et specifikt spørgsmål, er de også særligt gode i SEO-perspektiv. På den måde kan kunderne hurtigt finde frem til guldkornene, og du kan være med til at skabe løsningerne på deres problemer.
Det, der adskiller et TV-spot fra den typiske profilfilm, er længden. En TV-reklame er sjældent længere end 30 sekunder, ofte kortere. Vi tilbyder både at lave din nye TV-reklame fra bunden, men vi kan også hjælpe dig med at klippe en reklamefilm ud af en eksisterende film, hvis grundlaget er på plads.
Nedenfor ser du et lille udpluk af de TV-reklamefilm, vi har lavet for vores kunder gennem årene.
Skal filmen på TV? Eller er det en online kampagne? Eller noget helt tredje? Husk, forskellige platforme betyder forskellige muligheder og begrænsninger. Hav en klar plan fra start.
Hvornår har du sidst set en 8 minutter lang film hvor syv personer fortæller om 13 forskellige ting? Husk: Less is more, og du får større effekt ved at afgrænse budskabet i dine film. Brug for at fortælle meget? Så lav en serie af kortere film.
Når du først står i studiet eller på din lokation med et kamerahold, er det for sent at opdage, at der ikke er styr på rekvisitter, skuespillere eller udstyr. Planlægning er alfa og omega for det gode resultat – og bliver alt for ofte undervurderet.
Man kan fristes til at tænke, at dyr 3D animation altid er bedst uanset filmens formål. Men det er slet ikke rigtigt. Snak med os om styrker og svagheder ved de forskellige typer animation.
Din film ser ikke sig selv – så husk at have en plan for, hvordan du har tænkt dig at drive opmærksomhed på din film. Hvor skal den findes, hvordan får vi folk til at se den, og hvad skal de gøre, efter de har set den?
Prisen på film og animationsfilm varierer alt efter indholdet og ambitionsniveauet. Men du vil blive overrasket over, hvor billigt det er blevet i 2023 – så kontakt os, og få vores input til dit projekt.
Gør dig selv en tjeneste, hvis du skal have lavet en film: Tag en snak med Mathias – han hjælper dig med at få styr på detaljerne. Det forpligter ikke – men du bliver helt sikkert klogere.
Storcenter med plads til nærvær.
Randers Storcenter.
Drømmen om det nære lokker byboerne til provinsen.
Favrskov Kommune
Danmarks mest sete fodbold brand relanceres digitalt.
FC Midtjylland.
Ny levende identitet til global vindpartner.
Baettr.
Cholula serverer løsningen på forudsigelige vaner.
Cholula Hot Sauce.
Nyt website puster liv i anerkendt bryghus.
Fur Bryghus.
International headwear koncern bruger hovedet.
State of Wow.
Energiselskab lover mere strøm og mindre salgsgas.
Energi Viborg.
National kampagne synliggør usynlig folkesygdom.
Osteoporoseforeningen.
Kendskabet spirer for nordjysk jordbrand.
Champost.
Selvironisk kampagne skaber lokal stolthed.
Esbjerg Kommune.
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Herning
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen. Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.