INGEMANN LARSEN.

Brandstrategi til nyt forretningsområde.

Superwood.

Verdens Bedste Bræt indtager Norden.

Udfordring.

Fra traktorleverandør til redskabsleverandør.

Ingemann Larsen har leveret løsninger til landbruget siden 1935. Men de seneste år har virksomheden været under stor transformation. Ingemann Larsen har udviklet sig fra primært at levere traktorer til landbruget til i stedet at være redskabsleverandør og eksperter i digitale redskabsløsninger – med et stort fokus på at kunne tilbyde et veludbygget servicenetværk.

Virksomheden har været udfordret af, at lokalområdet ikke har registreret den udvikling i produkttilbud. I stedet er fraværet af den store karavane af traktorer foran hovedkontoret på Mors blevet opfattet som, at virksomheden var ved at lukke.

Derudover var Ingemann Larsen udfordret af en lav national kendskabsgrad – hvilket ikke var i tråd med ønsket om i højere grad at levere redskabsløsninger til landbrug og maskinstationer i hele landet.

Indsigt.

Dét, der får høsten i hus. 

I landbruget er de rigtige redskaber en vigtig del af at få høsten i hus.

Faktisk vil mange mene, at de rigtige redskaber er halvdelen af arbejdet.

Den indsigt – og det generelle syn på vigtigheden af de rette redskaber og minimal nedetid i arbejdet, som blev tydeliggjort i vores brandworkshop med kunden - blev grundstenen i den strategi og kampagne, der skulle synliggøre Ingemann Larsens position som en stabil og moderne redskabsleverandør. En redskabsleverandør, der med sin passion for store maskiner, skaber de rigtige løsninger til moderne landbrug.

 

Løsningen

Et brand til det lokale og det nationale.

Med indsigten om vigtigheden af de rigtige redskaber, skabte vi en brandstrategi og udrulning, som omfavnede både de nationale og lokale udfordringer.

Vi tydeliggjorde Ingemann Larsens nye position og produkttilbud gennem en veludbygget brandstrategi, ny brandidentitet og en brandbook, der samlede den nye retning og sikrede, at kunden havde et samlet udgangspunkt at arbejde ud fra efterfølgende.

Udrulningen kørte i to spor – ét fokus på det lokale og et fokus på det nationale. Lokalt sikrede vi, at Ingemann Larsens nye fokus som redskabsleverandør blev cementeret. Nationalt arbejdede kampagnen for at øge kendskabet hos nye, potentielle kunder i hele landet.

-

1080×1080 Visueller Meta
2250×2813 Visueller P-Max4
Skærmbillede 2024-06-14 kl. 08.03.23
2250×2813 Visueller P-Max5
1080×1080 Visueller Meta2
1080×1080 Visueller Meta3
Mathias Christensen - kvadrat

Mathias Christensen

Kontaktdirektør/Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 60 51 02 45
mc@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.