IBF Beton.

Beton-gigant binder Danmark sammen.

Udfordring.

Fra anonym markedsleder til velkendt brand.

IBF er en familievirksomhed med 50 års erfaring. De er markedsledere og specialister inden for beton til alle formål. Fra tagsten og belægningssten til fabriksbeton til bygge- og anlægsbranchen.

Trods en stærk position med højt kendskab og præference hos de professionelle – byggemarkeder, arkitekter, ingeniører, anlægsgartnere og håndværkere – var historien hos slutbrugerne – de private husejere – dog en anden med lavt kendskab til både navn og produktsortiment. Det skulle der ændres på.

Men hvordan går man fra anonym markedsleder til velkendt brand på et marked præget af lav involvering og præference? Og kan man overhovedet få de danske forbrugere til at interessere sig for beton?

Indsigt.

Nye tider. Nye behov.

På baggrund af vores indledende analysearbejde og et tæt samarbejde med IBF stod det hurtigt klart, at ”tid” var et afgørende parameter for alle målgrupper. Det gjaldt levering til tiden, rettidig rådgivning og service, tidens krav og ønsker om bæredygtigt og individuelt byggeri – og kvalitet, der holder langt ud i fremtiden. Men det handlede også om, at tiden er en af de mest afgørende faktorer i de fleste byggeprojekter. Fra rettidig rådgivning til rettidig levering.

Som Danmarks største og mest erfarne producent af beton har IBF i over 50 år troet på beton som det gode valg til enhver tid. Fordi det er stærkt – og fordi det er bæredygtigt, da det udelukkende består af rene naturmaterialer. Og deres sortiment, service og rådgivning har altid været på forkant med markedets behov og forventninger, fordi de har formået at følge med tiden og udvikle sig sammen med deres kunder og samarbejdspartnere.

Denne tro på materialets egenskaber kombineret med deres erfaring og tradition med nytænkning førte til en ambitiøs målsætning om at tage ejerskab på kategorien beton med fokus på rådgivning, kvalitet og tidssvarende løsninger.

Løsning.

Et fundament, der binder Danmark sammen.

Elsket, foragtet og glemt i århundreder. Betonen har været meget igennem, men har siden genfundet sig selv som et effektfuldt, æstetisk og funktionelt materiale. Beton-ghettoerne er fortid, og vi er gået ind i en tid med nye former, udtryk og et bæredygtigt fokus, som har givet betonen nyt liv og synlighed. 

Mange glemmer dog, at beton længe har været det byggemateriale, der har dannet fundament for langt størstedelen af vores liv – fra vores hjem og byer til landets infrastruktur. Faktisk har betonen været med til at skabe et fundament, som binder Danmark og danskerne sammen. Et fundament som betyder, at vi aldrig er langt fra hinanden. At vi tør tænke og bygge stort, selvom vi er en lille nation. Og at vi altid har haft evnen til at flytte os sammen gennem modgang og krise.

Herfra udspringer IBFs nye brandfortælling "Beton til Tiden" – og løftet om at blive ved med at følge med tiden og bidrage til udviklingen af vores fælles fundament. Den nye brandfortælling fik liv i en landsdækkende kampagne, som satte bredt fokus på beton som mulighedernes materiale. Kampagnens omdrejningspunkt bestod af nationale TV-spots suppleret af annoncering på digitale medier og fagblade samt et digitalt kampagneunivers, hvor historien udfoldes yderligere.

Happy_JGP_2019_kontakt

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Befinder din virksomhed sig også i en branche med manglende brandpræference og loyalitet? Er du frisk på at gå nye veje for at skabe kendskab og kundskab til dit brand? Eller vil du gerne høre mere om casen og resultaterne? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 40 44 76 22
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.