SKANLUX. 

Liveshopping-koncept

med stor effekt

Superwood.

Verdens Bedste Bræt indtager Norden.

Udfordring.

I kast med livekoncept.

Skanlux er et af Danmarks førende byggefirmaer, når det kommer til byggeri af arkitekttegnede sommerhuse.

Skanlux ønskede at afprøve livekonceptet og samtidig have en platform, hvor de i høj grad kunne inddrage deres mange samarbejdspartnere.

De ønskede rådgivning til, hvordan de bedst kunne markedsføre og opbygge et livekoncept.

Indsigt.

Den viden, kunderne har brug for. 

At bygge sommerhus er en stor beslutning, som kræver masser af viden.

En Live på Facebook og Instagram gav Skanlux en unik mulighed for at klæde potentielle kunder på med relevant viden i en setting, der er nem og let tilgængelig for de potentielle kunder.

Dermed blev Skanlux’ Live en setting for at skabe en videnspakke til de potentielle kunder.


FA_Live Feed 2
Mail_Billeder
Løsningen.

Viden giver tryghed.

Hos Happy skabte vi en konceptuel overligger for Skanlux’ Live kaldet ”Tryg vej til din sommerhusdrøm”. En overligger, der talte ind i ønsket om at klæde de potentielle kunder på med viden, som giver dem tryghed i processen.  

Vi bidrog med markedsføringsmateriale, beskrivelser og visueller til online annoncering, som skulle skabe opmærksomhed om deres live og sikre at interesserede tilmeldte sig begivenheden på Facebook. 

Selve Skanlux’ live blev afholdt i et af deres sommerhuse – og vi fik dermed mulighed for at give seerne et autentisk og inspirerende indblik i produktet.

Vi udviklede en meget detaljeret og nøje tilrettelagt indholdsplan til livekonceptet: Fra emner og interviewpersoner til tidspunkter og placeringer i huset.

Herunder inddragede vi blandt andet en konkurrence som et løbende element under vores live og dermed en mulighed for at fastholde seeren med en gevinst i slutningen af udsendelsen.

Samtidig gjorde vi brug af mediets mange tekniske muligheder for at inddrage seerne. Blandt andet med såkaldte ”triggerord”, der gav mulighed for at sende dem mere information i chatten, hvis de skrev et specifikt ord i kommentarfeltet.

Skanlux Live var en stor succes. Seertallet var langt over forventning og til stor tilfredshed for kunden.

Skanlux’ første Live var faktisk så stor en succes, at planlægningen af den næste live hurtigt gik i gang.

Skærmbillede 2024-10-10 kl. 11.07.37
Skærmbillede 2024-10-10 kl. 11.09.00
Skærmbillede 2024-10-10 kl. 11.10.21
Jakob Gaardsted - kvadrat

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 40 44 76 22
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.