Hvordan markedsfører man sig selv som kommune, så kommunen bliver et aktivt tilvalg, når folk skal bosætte sig?
Herning Kommune er en stor, moderne kommune. En kommune med hæderkronede virksomheder, stabile arbejdspladser og store events.
Men Herning Kommune er mere end blot en sund erhvervskommune.
Herning Kommune er et hjem for knap 90.000 mennesker. Herning Kommune ønskede, at det tal skulle øges gennem et kreativ og stærk bosætningskampagne, der fik fortalt om alt det andet, Herning også er.
En bosætningskampagne, der skulle vende byens pendlere til borgere. Derfor lå udfordringen i at få skabt en fortælling, der tydeliggør mulighederne, når man vælger at bosætte sig i Herning Kommune.
I Herning Kommune er der plads til dig – uanset om du drømmer om et stærkt foreningsliv, naturens ro, bylivets tilbud eller villakvarterets tryghed.
Herning Kommune er ikke én ting. Og kommunen tiltrækker ikke kun én type. Denne indsigt blev indgangsvinklen for vores bosætningskampagne. En kampagne, der skulle vise kommunens diversitet – og dermed nuancere budskabet om kommunen og tydeliggøre de mange årsager til, at Herning Kommune er et godt sted at skabe et hjem.
For i Herning Kommune er der plads til forskellighed. Kort sagt – her er der plads til at leve.
.
xx
Med bosætningskampagnen ”Her er der plads til at leve” bragte vi Herning Kommunes diversitet og forskellighed i spil. Ved at inddrage almindelige mennesker og dykke ned i deres liv i kommunen, skabte vi en kampagne, som byggede på identifikation og menneskelighed. En kampagne, der tydeliggjorde de muligheder, der er i kommunen – uanset hvilket liv du drømmer om at leve.
Konceptet kom ud at leve i en stor digital kampagne, der blandt andet bestod af 12 film, der dykker ned i forskellige herningenseres liv. Det hele blev samlet på et kampagnewebsite, som udover at eksponere modtageren for kampagnens filmmateriale, også eksponerede for praktisk information om bolig, job, uddannelse, børneliv, kultur, sport og naturoplevelser.
Altså én samlet pakke der både talte til følelser og fornuft.
Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Herning
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen. Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.