HERNING KOMMUNE. 

Kreativ bosætningskampagne for Herning Kommune

Superwood.

Verdens Bedste Bræt indtager Norden.

Udfordring.

Fortællingen om en kommune. 

Hvordan markedsfører man sig selv som kommune, så kommunen bliver et aktivt tilvalg, når folk skal bosætte sig?

Herning Kommune er en stor, moderne kommune. En kommune med hæderkronede virksomheder, stabile arbejdspladser og store events.

Men Herning Kommune er mere end blot en sund erhvervskommune.

Herning Kommune er et hjem for knap 90.000 mennesker. Herning Kommune ønskede, at det tal skulle øges gennem et kreativ og stærk bosætningskampagne, der fik fortalt om alt det andet, Herning også er.

En bosætningskampagne, der skulle vende byens pendlere til borgere. Derfor lå udfordringen i at få skabt en fortælling, der tydeliggør mulighederne, når man vælger at bosætte sig i Herning Kommune.

Indsigt.

Én kommune. Mange muligheder. 

I Herning Kommune er der plads til dig – uanset om du drømmer om et stærkt foreningsliv, naturens ro, bylivets tilbud eller villakvarterets tryghed.

Herning Kommune er ikke én ting. Og kommunen tiltrækker ikke kun én type. Denne indsigt blev indgangsvinklen for vores bosætningskampagne. En kampagne, der skulle vise kommunens diversitet – og dermed nuancere budskabet om kommunen og tydeliggøre de mange årsager til, at Herning Kommune er et godt sted at skabe et hjem.

For i Herning Kommune er der plads til forskellighed. Kort sagt – her er der plads til at leve.


Skærmbillede 2024-09-03 kl. 13.27.10

xx

Løsningen.

At få sat ansigt på mulighederne.

Med bosætningskampagnen ”Her er der plads til at leve” bragte vi Herning Kommunes diversitet og forskellighed i spil. Ved at inddrage almindelige mennesker og dykke ned i deres liv i kommunen, skabte vi en kampagne, som byggede på identifikation og menneskelighed. En kampagne, der tydeliggjorde de muligheder, der er i kommunen – uanset hvilket liv du drømmer om at leve.

Konceptet kom ud at leve i en stor digital kampagne, der blandt andet bestod af 12 film, der dykker ned i forskellige herningenseres liv. Det hele blev samlet på et kampagnewebsite, som udover at eksponere modtageren for kampagnens filmmateriale, også eksponerede for praktisk information om bolig, job, uddannelse, børneliv, kultur, sport og naturoplevelser.

Altså én samlet pakke der både talte til følelser og fornuft.  

Jakob Gaardsted - kvadrat

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 40 44 76 22
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.