Sika Footwear udvikler, producerer og leverer fodtøj til det arbejdende folk. Arbejdssko, der er tilpasset branchen – og udfordringerne. Med mere end 150 år bag sig er SIKA en vigtig spiller på markedet.
Men SIKA havde behov for at stå stærkere i et marked, der i høj grad er præget af intens konkurrence. De ønskede at gå stærkere ind i markedet med en kreativ positioneringskampagne, som tydeliggjorde SIKA som brand.
En positioneringskampagne, som skulle leve hos deres forskelligartede målgrupper: Fra medarbejdere i medicinalindustrien og sygehusvæsenet til produktionsansatte i industrien og tjenere og kokke i restaurations- og servicebranchen.
Én overordnet indsigt blev det samlende bindeled på tværs af kampagneelementer og de forskelligartede målgrupper:
At målgrupperne har mange timer på fødderne – og derfor gør hvert skridt en forskel.
Med denne indsigt havde vi en samlende fortælling, som ikke alene taler ind i anerkendelsen af målgruppens virkelighed, men også dykker ned i både vigtigheden af målgruppens arbejde og kvalitetens af SIKAs produkter.
-
SIKA skaber fodtøj, der er specialiseret til udvalgte brancher og de udfordringer og bevægelser, arbejderne oplever i hverdagen.
Happy fungerede som vejleder og rådgiver på det brandstrategiske grundlag og leverede derudover samlet kreativ idé – fra filmidé og storyboard til optagelse og redigering.
Vi skabte en filmpakke, som tog udgangspunkt i målgruppens virkelighed og dermed bakkede op om SIKAs payoff ”created to work”.
Gennem én herofilm blev der skabt en overordnet fortælling, som styrkede SIKAs positionering. Derudover skabte vi seks branchespecifikke hub-film, som sikrede, at fortællingen omfavnede hele målgruppen.
Alle film havde en up beat tempo, fokus på hverdagens mange bevægelser og hele tiden med skoen i fokus.
”Hvert skridt gør en forskel” blev brugt som gennemgående budskab på de syv film – hvorved der blev en rød tråd på tværs af kampagnen og synliggjort vigtigheden af det rette fodtøj i tempofyldte job.
Kampagnens visuelle elementer blev suppleret af stillbilleder til blandt andet messer og andet markedsføringsmateriale.
Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Herning
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen. Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.