HARBOE. 

En kreativ, digital contentstrategi.

Superwood.

Verdens Bedste Bræt indtager Norden.

Udfordring.

En strategisk stærk digital tilstedeværelse.

Harboe er Danmarks 3. største bryggeri og kendt blandt de fleste danskere for at producere og sælge et stort udvalg af læskedrikke og øl. Harboes historie går mere end 140 år tilbage, hvor det i 1883 startede som bryggeri i Skelskær. I dag er Harboe et stort og moderne bryggeri, der sælger til 90 markeder.

Vi blev kontaktet af Harboe, fordi de ønskede en større digital tilstedeværelse. De havde oplevet et øget behov for at være til stede der, hvor en stor del af målgruppen er – på de sociale medier – og samtidig skabe et strategisk fundament for deres digitale tilstedeværelse.

Indsigt.

Et glimt af nostalgi. 

Indsigten i Harboes målgrupper gjorde det klart, at den digitale strategi var væsentlig for at flytte Harboe fra fokus på at være produktionsvirksomhed til at være et veldefineret og genkendeligt brand.

Med indsigten blev det tydeligt, at den digitale tilstedeværelse var et vigtigt element for også at ramme den yngre del af målgruppen – Og at de skulle nås igennem engagerende, aktuelt og levende indhold. Indhold, der i høj grad var videobaseret og havde et moderne og frisk udtryk.

Men historien måtte ikke glemmes. Harboes historiske baggrund – og især de historier, som Harboe er en del af. Rundt om påskebordet, til sommerhygge ved bedsteforældrene og til livets små og store fejringer. Derfor var nostalgien og højtiderne med Harboe en vigtig indsigt, der blev brugt aktivt i udrulningen. 


Løsningen.

Et contentunivers med tre spor.

Med en konkret, eksekverbar digital plan og kreative retningslinjer i form af 3 udvalgte brandstories skabte vi et samlet univers, der omfavnede de forskellige aspekter af Harboe brandet.

Med branduniverset Harboe Højtid udviklede vi et contentunivers, der tog udgangspunkt i den nostalgi og de traditioner, mange forbinder Harboe med.

Med et meme-spor skabte vi konstant foranderligt indhold, der taler direkte ned i den indholdstype målgruppen opsøger.

Og med et spor med fokus på drinkappeal udviklede vi visuelt lækkert content, der taler direkte ned i produkternes lækkerhed og friskhed. Harboes drinkappeal spor blev skabt på kvartalsvise shoots med Happys eget filmhold.

 

-

30965_Linkedin_Harboe-påskebryg_1080x1080
31396_alkoholfri_opslag_1080x1080
Classicer_KaO
Harboe Pride 1080x1080px
Mathias Christensen - Kontaktdirektør

Mathias Christensen

Kontaktdirektør/Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 60 51 02 45
mc@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.