Baettr.

Ny levende identitet til global vindpartner.

Udfordring.

Fra manglende forståelse til fremtidssikret position.

Baettr designer, producerer og leverer støbte komponenter til vindmølleproducenter igennem et globalt netværk af støberier og maskinparker.

Siden fødslen som støberi i 2013 under navnet Global Castings var virksomheden og kompetenceområderne vokset. Den hastige vækst betød, at både eksisterende og potentielle kunders forståelse af virksomheden ikke var fulgt med udviklingen, og positionen på markedet var uklar. Samtidig mærkede man, at medarbejderne var svære at få til at omstille sig til nye initiativer, og virksomhedens konkurrenceevne var faldet.

I et globalt marked med hård konkurrence var fremtiden pludselig usikker. Så hvordan retter man op på manglende forståelse og igen sikre virksomhedens salgsposition og evne til at tiltrække den bedste arbejdskraft? Global Castings valgte at starte fra bunden.

baettr_icons
Indsigt.

Indsigt og inddragelse trodser modvind.

På baggrund af en analysefase der bogstaveligt talt tog os jorden rundt – fra Sverige til Kina – stod det hurtigt klart, at der både var interne og eksterne udfordringer med Global Castings-brandet. Kunderne havde brug for en partner, som forstod branchens hurtige udvikling, hårde prispres og som arbejdede mod samme mål ved hele tiden at integrere sig dybere i kundernes egen værdikæde.

Medarbejderne oplevede imidlertid de konstante krav til effektivisering af arbejdsgange udelukkende som et middel til at tjene flere penge til ledelsen og aktionærerne, og den manglende omstillingsparathed bundede i en følelse af separation fra ledelsen og brandet.

Men sandheden i markedet er en anden. Vindmølleproducenter og leverandører skal arbejde stadig tættere sammen, hvis vindenergi skal vinde kapløbet for at blive den billigste, mest udbredte og efterspurgte energikilde. Effektivisering og prispres handler ikke om at tjene flere penge til chefen – det er et nødvendigt værktøj i kampen for sikre vindenergiens fortsatte overlevelse.

Global Castings havde behov for en identitet og et brand der tog højde herfor, og som tydeligt kommunikerede forståelsen af branchens dynamikker.

Løsningen.

Et brand med vinden i ryggen – og i hjertet.

Det stod klart, at der var mange årsager til at arbejde med udbredelsen af vindenergi. For nogen handlede det om en god forretning. For andre, ambitionen om at gøre en forskel for planeten, så vores efterkommere kan leve her.

Med 1.100+ ansatte på tværs af fem fabrikker i fire kulturer og kunder, samarbejdspartnere og interessenter kloden over skulle der skabes en ny identitet, som formåede at afspejle ikke blot Global Castings forståelse for markedet, men også afspejlede de mange motiverende kræfter der driver virksomheden fremad.

Derfor blev en ny identitet skabt på baggrund af en klar brandstrategi med udspring i et defineret formål, der både afspejler ønsket om en god forretning og anerkender, at drivkraften for vores arbejde for en bedre fremtid i sidste ende er personlig. Brandstrategien kulminerede i navnet – Baettr - der forpligter brandet til at følge med markedets udvikling og leve op til en brandfortælling omkring den endegyldige ambition – ”Engineering the Foundation for Future Generations”.

I sommeren 2019 blev den nye identitet lanceret med en global kampagne, indeholdende nyt website, et filmunivers, tryksager, digital strategi og sågar nyt arbejdstøj.

"Den nye identitet har givet os et stærkt fundament for både vores fremtidige salgsindsatser og rekruttering. Det er et omfattende projekt at skifte identitet, så det har betydet meget for os, at Happy har løftet både den strategiske og kreative udvikling og implementering."

 

Peter Pallishøj.

CEO, Baettr.
MRA_2911
MRA_4443
Resultater.

Effekt ud over landegrænser.

Siden lanceringen i juni 2019 har Baettr modtaget positive tilbagemeldinger på brandet fra kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere på tværs af kloden. Identiteten og de mange nye markedsføringsmaterialer blev tilpasset og udrullet på 4 markeder i 5 sprogversioner ved lanceringen - med flere på vej.

4x

Implementering på 4 markeder.

+40

Medarbejderinterviews.

5

Sprogversioner.
Peter Wickings - kvadrat

Peter Wickings.

Head of Digital.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen men mangler en partner, som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 61 68 58 89
pw@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.