Favrskov Kommune.

Drømmen om det nære lokker byboerne til provinsen.

Udfordring.

Fra parcelhusmekka til byboernes drøm.

Favrskov. En veldrevet kommune, der beskriver sig selv som et stort villa- og parcelhuskvarter. Her er trygt og godt, med kort afstand til en pulserende europæisk hovedstad, Himmelbjerget og udsolgte musikfestivaler. Alligevel må kommunen stå på tæer for at blive set, når Aarhus forstæderne og byer som Randers, Silkeborg, Viborg og Skanderborg toner frem.

Konkurrencen fra de omkringliggende kommuner er stor, og alle drømmer om at lokke de samme byboere til gennem et flot og episk billede af et familieliv i pagt med og i kontakt med naturen og dens muligheder.  

Men hvordan får man storbyens beboere til at vende snuden mod parcelhusenes mekka? Og kan man overhovedet stjæle opmærksomheden fra de større kommuner?   

Detgodeliv_Favr Slogan Logo Hvid RGB 800px@72ppi
Indsigt.

Fremtiden er ikke storbyen.

I modsætning til tidligere, hvor urbanisering kørte med 200 km/t, og der ikke fandtes andet end drømmen om at bo i byen, så peger fremtidsforskningen på, at netop nu bløder det billede op, og storbyens småbørnsfamilier begynder at drømme om livet ude i provinsen og lige netop parcelhus- og villakvarteret. Man drømmer om mere. Mere af det nære. Mere ro. Mere tid. Mere natur. Mere overskud og mere familie. En indsigt, som netop Favrskov kan drage nytte af. forholde sig til. 

Drømmen blev derfor omdannet til bosætningskampagnen ”Det Gode Liv”, som opfordrer byboerne til at slå op med storbyen og søge til Favrskov. Smørhulskommunen, hvor det gode liv leves, og hvor der altid er plads til flere, hvis blot du tør tage det første skridt.

Løsningen.

En kommune med plads til det gode liv.

Fortællingen fik liv i en kommunal kampagne, som satte fokus på Favrskov – hvor drømmen om det gode liv lever. Kampagnens omdrejningspunkt bestod af en række film suppleret af et opdateret kampagnesite med flytteguide og information om kommunens mange herligheder, inspirerende organisk indhold samt målrettet digital annoncering, hvor fortællingen blev humoristisk udfoldet yderligere til særligt udvalgte målgrupper.

Resultater.

Resultater der kan mærkes.

Kommunikationsstrategien og særligt konceptet ”Det Gode Liv” har været og er stadig en stor succes for Favrskov Kommune. Den humoristiske og enkle kommunikation er blevet taget så godt imod, at kommunen har oplevet en 57% aktivitetsstigning på tilflytterportalen.

57%

aktivitetsstigning på tilflytterportalen.

35%

stigning i søgninger efter Favrskov Kommune.

3,2

millioner eksponeringer.
Peter Wickings - kvadrat

Peter Wickings.

Head of Digital.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kampagneaktivering? Har du også et produkt, der ikke får opmærksomhed og det salg, det fortjener? Og ønsker du at høre mere om casen og resultaterne? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 61 68 58 89
pw@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.