Ny brandstrategi til
traditionsrig fodboldklub.

EfB - blæsende i medvind og modvind.

EfB eller Esbjerg forenede Boldklubber forener gennem fodbold, og ser sig selv, som et spejl af det samfund, de er formet af og som støtter dem – i medvind og det modsatte. 

For den hundrede år gamle traditionsrige professionelle fodboldklub, Esbjerg fB, har Happy skabt en brandstrategi, der fortæller historien om en klub, der gennem hårdt arbejde, stædighed, respekt og optimisme vinder de store og små kampe sammen.

Under klubbens nye pay-off, "Blæsende i medvind og modvind", relancerede vi i 2022 EfB-brandet. 

Vi er rigtig glade for at vi har fundet de helt rigtige rammer at starte op i hos House of Offshore Innovation.

Med stor erfaring inden for blandt andet vind- og energibranchen, har vi noget at bringe til bordet, her i hele landets EnergiMetropol ☺️

 

Vi er rigtig glade for at vi har fundet de helt rigtige rammer at starte op i hos House of Offshore Innovation.

Med stor erfaring inden for blandt andet vind- og energibranchen, har vi noget at bringe til bordet, her i hele landets EnergiMetropol ☺️

 

Et værdifuldt samarbejde.
De seneste tre år har vi haft fornøjelsen af at arbejde sammen med klubben – et samarbejde, der begyndte i en periode, hvor stemningen var presset, og modvinden havde stået på længe, både på og uden for banen.

Behovet for en klar retning var oplagt, og det blev udgangspunktet for vores samarbejde med klubben.

 
En traditionen der forsætter
Siden vores første projekt er samarbejdet blevet en fast tradition, hvor vi hvert år udvikler en ny visuel identitet, der spiller sammen med sæsonens trøjer.

Det handler ikke kun om design, men også om at skabe de rigtige elementer, der binder det hele sammen og styrker klubbens fortælling.

Et vigtigt greb i samarbejdet er produktionen af den årlige sæsonåbningsfilm. Filmen tager fansene med tilbage til sidste sæson og sætter samtidig retningen for den kommende.
Det er et greb, der ikke bare skaber forventning, men som også forankrer klubbens værdier i både spillertruppen, fans og sponsorer.


Klare resultater
Samarbejdet har gjort en mærkbar forskel. Klubben fremstår med en tydelig brandstrategisk retning. Fans, spillere og sponsorer ved præcis, hvad klubben står for, og den interne forankring er tydelig og mærkbar.

Sammen har vi skabt en brandfortælling, der giver mening og retning – og som gør, at klubben nu står stærkere end nogensinde, både på og uden for banen.

 

 

 

 

Tilmeld nyhedsbrev.

Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen.

Mathias Christensen - Kontaktdirektør

Mathias Christensen

Kontaktdirektør/Partner.

Vil du vide mere om Happy? Mangler du en partner som ved hvordan du bygger bro mellem brand, forretningsstrategi og formål? Vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 60 51 02 45
mc@happyogco.dk