BAETTR. 

ESG-kommunikation til global vindpartner

Superwood.

Verdens Bedste Bræt indtager Norden.

Udfordring.

Store ESG-ambitioner.

Baettr designer, producerer og leverer støbte komponenter til vindmølleproducenter igennem et globalt netværk af støberier og fabrikker.

I 2019 udviklede og udrullede Happy en brandstrategi og visuel identitet, som positionerede Baettr som en virksomhed, der udover en stærk forretning også har sunde holdninger for fremtiden under deres pay-off ”Engineering the Foundation for Future Generations”.

Men Baettrs ambitioner stoppede heldigvis ikke der. Det styrkede brandstrategiske fundament har Baettr videreført til klare strategiske mål inden for ESG-området. Strategiske og taktiske ESG-mål, som BAETTR ønskede hjælp til at få omsat til klar og tydelig intern og ekstern kommunikation.

Indsigt.

Et vigtigt skridt for et formålsdrevet brand. 

ESG har betydning. Det er ikke bare varm luft eller billige point. Men en klar og tydelig ESG-strategi brander en virksomhed som nogle, der tager ansvar for sine medarbejdere og for verden omkring.

I naturlig forlængelse af Baettrs formålsbaserede brandstrategi var hensigten med kommunikationen af Baettrs arbejde på ESG-området at tydeliggøre ESG’s naturlige integration i Baettr-brandet gennem kommunikation. Et brand med fokus på mennesker frem for produktion.

Derudover var det tydeligt, at arbejdet inden for ESG-området var væsentlig at synliggøre for at kunne rekruttere den arbejdskraft, der er nødvendig i en virksomhed, der udover at være en produktionsvirksomhed også er en videns virksomhed.


Løsningen.

Fra strategi til konceptualisering og udrulning.

Baettrs taktiske og strategiske vej inden for ESG er blevet omsat og udrullet i forståelig, klar og formålsdrevet kommunikation.

Vi har hjulpet med at løfte ambitionsniveauet for ESG og omsætte det til brandkommunikation, der vinder hjerter internt og eksternt. Baettrs organisatoriske og adfærdsændrende tiltag er blevet konceptualiseret, hvilket har skabt en klar og tydelig rød tråd og en øget forståelse for de tiltag, Baettr har lavet inden for blandt andet medarbejdertrivsel, ledelse og rekruttering.

Gennem udvikling af en veludbygget ESG-rapport, website, filmproduktion og grafisk materiale er Baettrs ESG-ambitioner og handlinger blevet synliggjort. Der er skabt en visuel og sproglig retning og en konsistens i måden, Baettr viderebringer deres arbejde på ESG-området.

Og Baettr har mærket en tydelig effekt af deres øgede fokus på ESG – og formidlingen af det.

Blandt medarbejderne er tilfredsheden steget – og på rekrutteringsfronten har virksomheden oplevet at både kvantiteten og kvaliteten af ansøgere er øget.

Skærmbillede 2024-06-17 kl. 15.12.04
Skærmbillede 2024-06-18 kl. 08.45.02
Skærmbillede 2024-06-18 kl. 08.46.03
Skærmbillede 2024-06-18 kl. 08.46.47
Jakob Gaardsted - kvadrat

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 40 44 76 22
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.