FC Midtjylland.

Danmarks mest sete fodbold brand relanceres digitalt.

Udfordring.

Digitale ambitioner på højde med de sportslige.

FC Midtjylland er et af Danmarks bedste fodboldhold og flere gange dansk mester. Udover deres markante resultater på fodboldbanen, så er FCM også et brand der tør gå forrest, når det kommer til markedsføring og kommunikation indenfor sportsindustrien - nationalt såvel som internationalt.

FC Midtjyllands ambitioner på den digitale front rager lige så højt som de sportslige og derfor kom de til Happy med et ønske om at relancere hele tre websites henholdsvis: ulveshoppen.dk, fcmklubsamarbejdet.dk og flagskibet FCM.dk

Men hvordan sikrer man et website der er lige dele ambitiøst, brugervenligt og nytænkende?

Løsning.

Skræddersyet brugerrejse.

Løsningen blev en nytænkende digital løsning der adskiller sig fra de andre fodboldklubber, og som samtidig indeholder alle de elementer, der er vigtige for danske fodboldfans.

Det nye website byder blandt andet på et styrket overblik over nyheder, samt en dedikeret plads til klubbens dokumentarer og øvrige video-produkter, hvis reportager hver dag tiltrækker sig opmærksomhed fra mange fans. Herudover er der skabt et rum for udfoldelse af spillerprofiler. Disse er proppet med viden til datahungrende fodboldfans. Her kan man blandt andet få et helt unikt indblik i sæsonstatistik, klubstatistik og sågar forventet resultater baseret på tidligere data. På fan-sekstionen er det gjort nemt at købe både sæsonkort, billetter og merchandise. Ligesom man meget simpelt kan få adgang til events eller download af klubbens nye FCM-APP.

Selve udarbejdelsen af websitet skete på baggrund af en dybdegående indsigtsfase der dannede grundlag for websitets Information Architecture (IA) og User Experience (UX). Efter endt arbejde med IA og UX blev der lagt sidste hånd på websitet via en gennemgående designfase.

FCM_Website

"Ambitionen med det nye FCM.dk var i høj grad, at tale mere ind i klubbens DNA; innovation, mod og data. Derfor blev det et vigtigt element, at dele performance-data via sitet. Det lykkedes vi ganske godt med både via vores omfattende match-center samt indsigter på hver enkelt spiller og holdet. Modet til at dyrke DNA’et tydeligt har haft markant impact på, at vi siden lanceringen er vækstet i besøgstal, brugere og sidevisninger. Vi oplever, at vi har fået et website der afspejler det brand, vi gerne vil være – til glæde for vores fans."

 

Morten Andreasen.

Head of Marketing, FC Midtjylland.
FCM_Landing_no_bg_2
Resultater.

Imponerende fremgang.

Efter lanceringen af det nye FCM.dk i september 2020 har FC Midtjylland oplevet en massiv fremgang på flere parametre. Blandt andet i antallet af unikke brugere på FCM.dk som er vækstet med 173%.

Herunder kan du se tal baseret på perioden 1/9-20 til 31/5-21. Tallene er sammenlignet med en tilsvarende periode året forinden.

+173%

Brugere.

+231%

Besøg.

+377%

Sidevisninger.
Happy_MC_2019_kontakt

Mathias Christensen.

Kontaktdirektør / Partner.

Vil du vide mere om projektet, eller er du interesseret i at få skabt lignende resultater for dit brand? Måske har du også et website, som ikke lever op til sit fulde potentiale? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

 

+45 60 51 02 45
mc@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.