ENERGI IKAST. 

Ny strategi for videns stærkt forsyningsselskab

Superwood.

Verdens Bedste Bræt indtager Norden.

Udfordring.

Et nyt strategisk ståsted.

Energi Ikast er et full service forsyningsselskab, der forsyner tusindvis af kunder med el, fibernet og fjernvarme.

Forsyningsselskabet manglede et stabilt fundament og en ny strategi, der kunne skabe en rød tråd gennem deres kommunikation. De ønskede ganske enkelt at blive skarpere på, hvordan de skulle kommunikere – og hvorfor.  

De manglede et holdepunkt for deres kommunikation. Et holdepunkt, som skulle samle kommunikationen, være internt forankret og samtidig positionere og differentiere dem i forhold til de øvrige forsyningsselskaber. 

ENERGI-IKAST_2024-09-2642385_Medium
ENERGI-IKAST_2024-09-2642536_Medium
ENERGI-IKAST_2024-09-2642747_Medium
Indsigt.

Stærk, lokal viden. 

Energi Ikast er lokal forankret. De er en del af lokalsamfundet. De rådgiver – og sidder altid klar, når en af områdets borgere har et spørgsmål.

Klar til at hjælpe – fordi de har den helt rette viden.

For hos Energi Ikast sidder der 38 videns stærke medarbejdere med hver deres unikke kompetencer. Kompetencer, som de hver dag sætter i spil. Til gavn for kunderne. Og til gavn for forsyningsnetværket.

Energi Ikast tager aktiv del i at sikre en grønnere forsyning i fremtiden. En forsyning, der skal være robust og til at stole på i en verden i evig forandring. Og for begge faktorer er viden og stærke kompetencer væsentligt. 

I vores indledende arbejde blev det derfor tydelig, at ”viden” var en integreret del af alt, hvad Energi Ikast gør og er.


ENERGI-IKAST_2024-09-2643788_Medium
ENERGI-IKAST_2024-09-2643927_Medium
ENERGI-IKAST_2024-09-2644166_Medium
Løsningen.

Et energividenscenter til fremtiden.

I vores indledende arbejde med at skabe den rette kommunikationsstrategi lavede vi en workshop med Energi Ikast, hvor vi sammen dykkede ned i deres forretning, udfordringer og behov – og dermed også blev klogere på, hvad der kan differentiere dem som forsyningsselskab.

Her blev deres videnstunge baggrund tydeliggjort – og det blev tydeligt, at Energi Ikast er mere end bare energi.

Det er et energividenscenter.

Derfor skabte vi en kommunikationsstrategi, der skiftede fokus på ”blot” at være et forsyningsselskab til i lige så høj grad at være et videns stærkt hus, der klæder borgerne på. En strategi, der gik på tværs af alle selskabets kommunikationskanaler – og også blev forankret internt.

Vi leverede en gennemarbejdet strategi, der dykkede ned i Energi Ikasts nye Why, how og what samt vision, deres nye værdier, en ny kernefortælling og et pay-off.

Ikke alene transformerede vi den kommunikationsplatform, som Energi Ikast stod på – men vi opdaterede også deres visuelle identitet og tydeliggjorde den nye retning i en brandbook. For med den nye strategi skulle vi have menneskene i fokus. Vi skulle se ansigter på de 38 videns stærke medarbejdere og de kunder, de hjælper.

Udover den nye brandbook, der satte retning, blev der skabt en billedbank gennem en række photo shoots og dermed sikret et godt grundlag for den visuelle del af den nye strategiske retning.

ENERGI-IKAST_2024-09-2644153_Medium
ENERGI-IKAST_2024-09-2644005_Medium
ENERGI-IKAST_2024-09-2643662_Medium
Billede1
Billede2
Billede3
Jakob Gaardsted - kvadrat

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 40 44 76 22
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.