HappyHour.

Episode 2: Brand Communities.

Brand Communities: Skal brands udfylde eksisterende rum eller kan de skabe dem selv?

HappyHour er programmet til marketingchefen, hvor vi tager fat på tidens største trends og tendenser indenfor branding og marketing og forsøger at skille skidt fra kanel, når vi reflekterer over brands rolle og formål i en fragmenteret verden, hvor reklame aldrig har været lettere at vælge fra.

I dette afsnit taler programmets vært og Head of Digital, Mathias Christensen med Head of Creative, Jacob Schween om Brand Communities. Et begreb som med god grund er blevet en fast del af flere brands marketingstrategi.

Forbrugerne bliver nemlig i stigende grad bombarderet med informationer, anmeldelser og advarsler om, hvad, hvor og hvordan de skal handle. Som brand er det derfor blevet afgørende at anerkende den skiftende adfærd og være til stede, der hvor brugerne er.

Netop derfor har flere brands fået øjnene op for community-tanken de senere år. Og mange har også allerede taget tanken til sig enten i form af fællesskaber på sociale medier eller egne platforme, som giver brugerne mulighed for at bidrage til brandet med indhold og debat.

Men hvad skal der egentligt til, for at skabe et stærkt brandfællesskab? Hvordan vælger man de rigtige kanaler? Og kan et event, et loyalitetsprogram eller en Facebook gruppe virkeligt være med til at styrke båndet til forbrugerne?

Alt det og mere til kan du blive klogere på, når vi dykker ned i fordele, ulemper og eksempler på vellykkede cases og kigger nærmere på, hvornår du bør inddrage Brand Communities i din marketingstrategi, samt hvilke overvejelser du bør gøre dig, inden du kaster dig over at skabe det næste brandede fællesskab.

Tilmeld nyhedsbrev.

Er du sulten efter mere?

Vil du være blandt de første til at modtage nye afsnit af HappyHour? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få ny viden, invitationer og friske cases leveret direkte til din indbakke.

Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.

Happy_PW_2019_kontakt

Peter Wickings.

Head of Digital.

Vil du høre mere om vores tilgang til Brand Communities? Måske har du allerede set potentialet, men mangler en partner som ved hvordan du bygger bro mellem brand, forretningsstrategi og forbruger? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 61 68 58 89
pw@happyco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.