HappyHour.

Episode 2: Brand Communities.

Brand Communities: Skal brands udfylde eksisterende rum eller kan de skabe dem selv?

HappyHour er programmet til marketingchefen, hvor vi tager fat på tidens største trends og tendenser indenfor branding og marketing og forsøger at skille skidt fra kanel, når vi reflekterer over brands rolle og formål i en fragmenteret verden, hvor reklame aldrig har været lettere at vælge fra.

I dette afsnit taler programmets vært og Head of Digital, Mathias Christensen med Head of Creative, Jacob Schween om Brand Communities. Et begreb som er blevet en fast del af flere brands marketingstrategi. Og med god grund. For forbrugerne bliver i stigende grad bombarderet med informationer, tip, anmeldelser og advarsler om, hvor og hvordan de skal klare deres indkøb. Som brand er det derfor blevet afgørende at være til stede, der hvor brugerne er, og anerkende den udveksling af informationer, som foregår lige for næsen af os.

Netop det har fået flere brands til at få øjnene op for community-tanken de senere år. Og mange har også taget tanken til sig enten i form af egne platforme og communities, som giver brugerne mulighed for at bidrage med indhold og debat. Eller i form af grupper og sider med et fælles formål og tema på eksisterende kanaler såsom Facebook og YouTube.

Men hvad skal der egentligt til, for at skabe et stærkt brand fællesskab? Hvordan vælger man de rigtige kanaler? Og kan et årligt event, et loyalitetsprogram eller en Facebook gruppe virkeligt være med til at styrke båndet til forbrugerne?

Alt det og mere til kan du blive klogere på, når vi dykker ned i fordele, ulemper og eksempler på vellykkede cases og kigger nærmere på, hvornår du bør inddrage Brand Communities i din marketingstrategi, samt hvilke overvejelser du bør gøre dig, inden du kaster dig over at skabe det næste brandede fællesskab.

Happy_MC_2019_kontakt

Mathias Christensen.

Head of Digital.

Vil du høre mere om vores tilgang til Brand Communities? Måske har du allerede set potentialet, men mangler en partner som ved hvordan du bygger bro mellem brand, forretningsstrategi og forbruger? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 31 33 70 23
mc@happyco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.