Vi forbrugere elsker at handle med bæredygtige virksomheder. Og heldigvis er mange brands allerede i gang med at arbejde og producere mere bæredygtigt.
Men har du styr på, hvad du må og ikke må, når det kommer til bæredygtighed? I 2021 lancerede forbrugerombudsmanden sin kvikguide om bæredygtighed og markedsføring. Her står det - sort på hvidt - at der er øretæver i luften, hvis man bruger generelle udsagn om bæredygtighed i sin markedsføring. Derudover må din markedsføring ikke være vildledende og faktiske oplysninger skal kunne dokumenteres, så hvis man bruger klima- eller miljøudsagn i sin markedsføring, skal de være korrekte og klart formulerede så forbrugeren umiddelbart forstå dem. Der må heller ikke udelades væsentlige oplysninger.
I dette afsnit af Happy Hour fortæller Mathias og Peter om hvorfor, du ikke skal være bange for at markedsføre dig på din klimaindsats og de løfter sløret for hvordan, Forbrugerombudsmanden vurderer om dine påstande er varm luft eller ægte, troværdig purpose marketing.
God lyttelyst!
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen.
Vil du have konkrete input eller har spørgsmål til hvordan du må brande dig bæredygtigt? Ring til Peter og få svar på dine spørgsmål. Hver dag passer han og hans team på Happy’s digitale marketingkunder – og han kan også hjælpe dig.
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Herning
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen. Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.