Danske virksomheder står over for nye udfordringer i deres forsøg på at rekruttere og fastholde medarbejdere. Og udfordringerne bliver kun større, hvis de ikke får øjnene op for værdien af meningsfuld branding og markedsføring af deres virksomheder.
Danske virksomheder står over for nye udfordringer i deres forsøg på at rekruttere og fastholde medarbejdere. Og udfordringerne bliver kun større, hvis de ikke får øjnene op for værdien af meningsfuld branding og markedsføring af deres virksomheder.
Danske virksomheder står over for nye udfordringer i deres forsøg på at rekruttere og fastholde medarbejdere. Og udfordringerne bliver kun større, hvis de ikke får øjnene op for værdien af meningsfuld branding og markedsføring af deres virksomheder.
Danske virksomheder står over for nye udfordringer i deres forsøg på at rekruttere og fastholde medarbejdere. Og udfordringerne bliver kun større, hvis de ikke får øjnene op for værdien af meningsfuld branding og markedsføring af deres virksomheder.
Ahh... sommeren. Den giver tid til pølser på grillen, lune temperaturer – og ikke mindst eftertanke. For er livet – og måske mest af alt hverdagen – egentlig helt, som du havde håbet?
Er chefen et hulemenneske uden realitetssans? Eller er virksomheden uden ambitioner – en tidslomme, du ikke længere kan se dig selv i?
Ja, man kan gøre sig mange tanker dér langs poolkanten.
Og det er der mange danskere, der gør. For perioden efter sommerferien er højsæson for jobskifte. Her overvejer næsten 20 % af danskerne at skifte job. Før ferien er det tal 5 %.
Når jeg scroller igennem LinkedIn, ser jeg flere og flere opslag fra folk, der har opsagt deres job. Nogle har et nyt på hånden, andre har taget konsekvensen af, at arbejdslivet ikke er helt, som det burde være – uden at vide, hvad de nu skal.
Og de skal nok finde noget nyt. For rekrutteringsudfordringerne er mærkbare for de danske virksomheder. En analyse fra Dansk Arbejdsgiverforening viser, at der fra september 2023 til februar i år var 76.800 mislykkede rekrutteringsforsøg.
Virksomhederne kæmper både med at fastholde og tiltrække nye medarbejdere.
Og kære virksomheder – det stiller nye krav til, hvordan I sælger jer selv!
Sælger du et job med mening?
Lad os lege med et eksempel.
Du ser et stillingsopslag fra en virksomhed, der sælger plastikklodser til børn.
Du ser et andet stillingsopslag fra en virksomhed, der hver dag arbejder på at skabe en legende platform, som udvikler den næste generations kreativitet, nysgerrighed og læring.
Hvem vil du helst arbejde for?
Det noget forsimplede eksempel viser vigtigheden af branding.
For både kunder og arbejdsstyrke tiltrækkes af meningsfulde brands!
Jeg hører alt for ofte om virksomheder, der sætter sig forurettet tilbage og brokker sig over rekrutteringsproblemer eller medarbejdere, der ikke arbejder så hårdt "som de gjorde engang" – uden at kigge på, hvad de som virksomhed aktivt kan gøre for at følge med udviklingen.
Det er ikke længere nok at hænge et banner på facaden med "Vi søger medarbejdere". For medarbejderne søger ikke kun et job; de søger en arbejdsgiver, der har ambitioner, retning og tager ansvar. De søger et meningsfuldt arbejde.
Nogle af de mest populære danske arbejdspladser er virksomheder, der har forstået værdien af et klart defineret brand med formål – og i stigende grad virksomheder, der signalerer modernitet ved at tilbyde stor fleksibilitet, gode barselsordninger for begge køn samt ambitioner inden for miljø og socialt ansvar.
Den berygtede generation Z
Den, der har grisen, bestemmer prisen. Det er intet nyt. Men hvem siger, at de kommende generationer giver grisen tilbage?
For de nyeste på arbejdsmarkedet, generation Z, finder sig "ikke i så meget pis". Nogle kalder det forkælet; andre kalder det revolutionerende. Og om få år vil de være etableret i alle positioner på det danske arbejdsmarked.
Generation Z har svært ved hierarkier og regler, ønsker stor grad af medbestemmelse og tillid, og en leder, der i højere grad fungerer som inspirator – og så tiltrækkes de af virksomheder med gode historier.
Og dé er virksomhedernes kommende medarbejdere.
Generationen er med til at ændre arbejdsmarkedet og opstille nye parametre i jagten på arbejdskraft. Det deler virksomhederne i to: dem, der udvikler sig, og dem, der surmuler.
Dem, der brander sig som moderne, og dem, der sakker bagud.
Så hvis I troede, I kunne hvile på laurbærrene, kan I godt tro om.
Det er jeres opgave at definere, hvorfor folk skal kigge jeres vej – og det er et langsigtet arbejde!
Og når I siger til jer selv, kære virksomheder, at I ikke har råd til at afsætte timer til at klart definere, hvad I kan tilbyde verden – når I siger, at pengene ikke skal bruges på sociale arrangementer eller goder, der brander jer som en moderne virksomhed – så forestil jer et halvtomt kontor med medarbejdere, der søger nye veje.
Og spørg så jer selv:
Har I råd til at lade være?
Ahh... sommeren. Den giver tid til pølser på grillen, lune temperaturer – og ikke mindst eftertanke. For er livet – og måske mest af alt hverdagen – egentlig helt, som du havde håbet?
Er chefen et hulemenneske uden realitetssans? Eller er virksomheden uden ambitioner – en tidslomme, du ikke længere kan se dig selv i?
Ja, man kan gøre sig mange tanker dér langs poolkanten.
Og det er der mange danskere, der gør. For perioden efter sommerferien er højsæson for jobskifte. Her overvejer næsten 20 % af danskerne at skifte job. Før ferien er det tal 5 %.
Når jeg scroller igennem LinkedIn, ser jeg flere og flere opslag fra folk, der har opsagt deres job. Nogle har et nyt på hånden, andre har taget konsekvensen af, at arbejdslivet ikke er helt, som det burde være – uden at vide, hvad de nu skal.
Og de skal nok finde noget nyt. For rekrutteringsudfordringerne er mærkbare for de danske virksomheder. En analyse fra Dansk Arbejdsgiverforening viser, at der fra september 2023 til februar i år var 76.800 mislykkede rekrutteringsforsøg.
Virksomhederne kæmper både med at fastholde og tiltrække nye medarbejdere.
Og kære virksomheder – det stiller nye krav til, hvordan I sælger jer selv!
Sælger du et job med mening?
Lad os lege med et eksempel.
Du ser et stillingsopslag fra en virksomhed, der sælger plastikklodser til børn.
Du ser et andet stillingsopslag fra en virksomhed, der hver dag arbejder på at skabe en legende platform, som udvikler den næste generations kreativitet, nysgerrighed og læring.
Hvem vil du helst arbejde for?
Det noget forsimplede eksempel viser vigtigheden af branding.
For både kunder og arbejdsstyrke tiltrækkes af meningsfulde brands!
Jeg hører alt for ofte om virksomheder, der sætter sig forurettet tilbage og brokker sig over rekrutteringsproblemer eller medarbejdere, der ikke arbejder så hårdt "som de gjorde engang" – uden at kigge på, hvad de som virksomhed aktivt kan gøre for at følge med udviklingen.
Det er ikke længere nok at hænge et banner på facaden med "Vi søger medarbejdere". For medarbejderne søger ikke kun et job; de søger en arbejdsgiver, der har ambitioner, retning og tager ansvar. De søger et meningsfuldt arbejde.
Nogle af de mest populære danske arbejdspladser er virksomheder, der har forstået værdien af et klart defineret brand med formål – og i stigende grad virksomheder, der signalerer modernitet ved at tilbyde stor fleksibilitet, gode barselsordninger for begge køn samt ambitioner inden for miljø og socialt ansvar.
Den berygtede generation Z
Den, der har grisen, bestemmer prisen. Det er intet nyt. Men hvem siger, at de kommende generationer giver grisen tilbage?
For de nyeste på arbejdsmarkedet, generation Z, finder sig "ikke i så meget pis". Nogle kalder det forkælet; andre kalder det revolutionerende. Og om få år vil de være etableret i alle positioner på det danske arbejdsmarked.
Generation Z har svært ved hierarkier og regler, ønsker stor grad af medbestemmelse og tillid, og en leder, der i højere grad fungerer som inspirator – og så tiltrækkes de af virksomheder med gode historier.
Og dé er virksomhedernes kommende medarbejdere.
Generationen er med til at ændre arbejdsmarkedet og opstille nye parametre i jagten på arbejdskraft. Det deler virksomhederne i to: dem, der udvikler sig, og dem, der surmuler.
Dem, der brander sig som moderne, og dem, der sakker bagud.
Så hvis I troede, I kunne hvile på laurbærrene, kan I godt tro om.
Det er jeres opgave at definere, hvorfor folk skal kigge jeres vej – og det er et langsigtet arbejde!
Og når I siger til jer selv, kære virksomheder, at I ikke har råd til at afsætte timer til at klart definere, hvad I kan tilbyde verden – når I siger, at pengene ikke skal bruges på sociale arrangementer eller goder, der brander jer som en moderne virksomhed – så forestil jer et halvtomt kontor med medarbejdere, der søger nye veje.
Og spørg så jer selv:
Har I råd til at lade være?
Ahh... sommeren. Den giver tid til pølser på grillen, lune temperaturer – og ikke mindst eftertanke. For er livet – og måske mest af alt hverdagen – egentlig helt, som du havde håbet?
Er chefen et hulemenneske uden realitetssans? Eller er virksomheden uden ambitioner – en tidslomme, du ikke længere kan se dig selv i?
Ja, man kan gøre sig mange tanker dér langs poolkanten.
Og det er der mange danskere, der gør. For perioden efter sommerferien er højsæson for jobskifte. Her overvejer næsten 20 % af danskerne at skifte job. Før ferien er det tal 5 %.
Når jeg scroller igennem LinkedIn, ser jeg flere og flere opslag fra folk, der har opsagt deres job. Nogle har et nyt på hånden, andre har taget konsekvensen af, at arbejdslivet ikke er helt, som det burde være – uden at vide, hvad de nu skal.
Og de skal nok finde noget nyt. For rekrutteringsudfordringerne er mærkbare for de danske virksomheder. En analyse fra Dansk Arbejdsgiverforening viser, at der fra september 2023 til februar i år var 76.800 mislykkede rekrutteringsforsøg.
Virksomhederne kæmper både med at fastholde og tiltrække nye medarbejdere.
Og kære virksomheder – det stiller nye krav til, hvordan I sælger jer selv!
Sælger du et job med mening?
Lad os lege med et eksempel.
Du ser et stillingsopslag fra en virksomhed, der sælger plastikklodser til børn.
Du ser et andet stillingsopslag fra en virksomhed, der hver dag arbejder på at skabe en legende platform, som udvikler den næste generations kreativitet, nysgerrighed og læring.
Hvem vil du helst arbejde for?
Det noget forsimplede eksempel viser vigtigheden af branding.
For både kunder og arbejdsstyrke tiltrækkes af meningsfulde brands!
Jeg hører alt for ofte om virksomheder, der sætter sig forurettet tilbage og brokker sig over rekrutteringsproblemer eller medarbejdere, der ikke arbejder så hårdt "som de gjorde engang" – uden at kigge på, hvad de som virksomhed aktivt kan gøre for at følge med udviklingen.
Det er ikke længere nok at hænge et banner på facaden med "Vi søger medarbejdere". For medarbejderne søger ikke kun et job; de søger en arbejdsgiver, der har ambitioner, retning og tager ansvar. De søger et meningsfuldt arbejde.
Nogle af de mest populære danske arbejdspladser er virksomheder, der har forstået værdien af et klart defineret brand med formål – og i stigende grad virksomheder, der signalerer modernitet ved at tilbyde stor fleksibilitet, gode barselsordninger for begge køn samt ambitioner inden for miljø og socialt ansvar.
Den berygtede generation Z
Den, der har grisen, bestemmer prisen. Det er intet nyt. Men hvem siger, at de kommende generationer giver grisen tilbage?
For de nyeste på arbejdsmarkedet, generation Z, finder sig "ikke i så meget pis". Nogle kalder det forkælet; andre kalder det revolutionerende. Og om få år vil de være etableret i alle positioner på det danske arbejdsmarked.
Generation Z har svært ved hierarkier og regler, ønsker stor grad af medbestemmelse og tillid, og en leder, der i højere grad fungerer som inspirator – og så tiltrækkes de af virksomheder med gode historier.
Og dé er virksomhedernes kommende medarbejdere.
Generationen er med til at ændre arbejdsmarkedet og opstille nye parametre i jagten på arbejdskraft. Det deler virksomhederne i to: dem, der udvikler sig, og dem, der surmuler.
Dem, der brander sig som moderne, og dem, der sakker bagud.
Så hvis I troede, I kunne hvile på laurbærrene, kan I godt tro om.
Det er jeres opgave at definere, hvorfor folk skal kigge jeres vej – og det er et langsigtet arbejde!
Og når I siger til jer selv, kære virksomheder, at I ikke har råd til at afsætte timer til at klart definere, hvad I kan tilbyde verden – når I siger, at pengene ikke skal bruges på sociale arrangementer eller goder, der brander jer som en moderne virksomhed – så forestil jer et halvtomt kontor med medarbejdere, der søger nye veje.
Og spørg så jer selv:
Har I råd til at lade være?
Ahh... sommeren. Den giver tid til pølser på grillen, lune temperaturer – og ikke mindst eftertanke. For er livet – og måske mest af alt hverdagen – egentlig helt, som du havde håbet?
Er chefen et hulemenneske uden realitetssans? Eller er virksomheden uden ambitioner – en tidslomme, du ikke længere kan se dig selv i?
Ja, man kan gøre sig mange tanker dér langs poolkanten.
Og det er der mange danskere, der gør. For perioden efter sommerferien er højsæson for jobskifte. Her overvejer næsten 20 % af danskerne at skifte job. Før ferien er det tal 5 %.
Når jeg scroller igennem LinkedIn, ser jeg flere og flere opslag fra folk, der har opsagt deres job. Nogle har et nyt på hånden, andre har taget konsekvensen af, at arbejdslivet ikke er helt, som det burde være – uden at vide, hvad de nu skal.
Og de skal nok finde noget nyt. For rekrutteringsudfordringerne er mærkbare for de danske virksomheder. En analyse fra Dansk Arbejdsgiverforening viser, at der fra september 2023 til februar i år var 76.800 mislykkede rekrutteringsforsøg.
Virksomhederne kæmper både med at fastholde og tiltrække nye medarbejdere.
Og kære virksomheder – det stiller nye krav til, hvordan I sælger jer selv!
Sælger du et job med mening?
Lad os lege med et eksempel.
Du ser et stillingsopslag fra en virksomhed, der sælger plastikklodser til børn.
Du ser et andet stillingsopslag fra en virksomhed, der hver dag arbejder på at skabe en legende platform, som udvikler den næste generations kreativitet, nysgerrighed og læring.
Hvem vil du helst arbejde for?
Det noget forsimplede eksempel viser vigtigheden af branding.
For både kunder og arbejdsstyrke tiltrækkes af meningsfulde brands!
Jeg hører alt for ofte om virksomheder, der sætter sig forurettet tilbage og brokker sig over rekrutteringsproblemer eller medarbejdere, der ikke arbejder så hårdt "som de gjorde engang" – uden at kigge på, hvad de som virksomhed aktivt kan gøre for at følge med udviklingen.
Det er ikke længere nok at hænge et banner på facaden med "Vi søger medarbejdere". For medarbejderne søger ikke kun et job; de søger en arbejdsgiver, der har ambitioner, retning og tager ansvar. De søger et meningsfuldt arbejde.
Nogle af de mest populære danske arbejdspladser er virksomheder, der har forstået værdien af et klart defineret brand med formål – og i stigende grad virksomheder, der signalerer modernitet ved at tilbyde stor fleksibilitet, gode barselsordninger for begge køn samt ambitioner inden for miljø og socialt ansvar.
Den berygtede generation Z
Den, der har grisen, bestemmer prisen. Det er intet nyt. Men hvem siger, at de kommende generationer giver grisen tilbage?
For de nyeste på arbejdsmarkedet, generation Z, finder sig "ikke i så meget pis". Nogle kalder det forkælet; andre kalder det revolutionerende. Og om få år vil de være etableret i alle positioner på det danske arbejdsmarked.
Generation Z har svært ved hierarkier og regler, ønsker stor grad af medbestemmelse og tillid, og en leder, der i højere grad fungerer som inspirator – og så tiltrækkes de af virksomheder med gode historier.
Og dé er virksomhedernes kommende medarbejdere.
Generationen er med til at ændre arbejdsmarkedet og opstille nye parametre i jagten på arbejdskraft. Det deler virksomhederne i to: dem, der udvikler sig, og dem, der surmuler.
Dem, der brander sig som moderne, og dem, der sakker bagud.
Så hvis I troede, I kunne hvile på laurbærrene, kan I godt tro om.
Det er jeres opgave at definere, hvorfor folk skal kigge jeres vej – og det er et langsigtet arbejde!
Og når I siger til jer selv, kære virksomheder, at I ikke har råd til at afsætte timer til at klart definere, hvad I kan tilbyde verden – når I siger, at pengene ikke skal bruges på sociale arrangementer eller goder, der brander jer som en moderne virksomhed – så forestil jer et halvtomt kontor med medarbejdere, der søger nye veje.
Og spørg så jer selv:
Har I råd til at lade være?
Ahh... sommeren. Den giver tid til pølser på grillen, lune temperaturer – og ikke mindst eftertanke. For er livet – og måske mest af alt hverdagen – egentlig helt, som du havde håbet?
Er chefen et hulemenneske uden realitetssans? Eller er virksomheden uden ambitioner – en tidslomme, du ikke længere kan se dig selv i?
Ja, man kan gøre sig mange tanker dér langs poolkanten.
Og det er der mange danskere, der gør. For perioden efter sommerferien er højsæson for jobskifte. Her overvejer næsten 20 % af danskerne at skifte job. Før ferien er det tal 5 %.
Når jeg scroller igennem LinkedIn, ser jeg flere og flere opslag fra folk, der har opsagt deres job. Nogle har et nyt på hånden, andre har taget konsekvensen af, at arbejdslivet ikke er helt, som det burde være – uden at vide, hvad de nu skal.
Og de skal nok finde noget nyt. For rekrutteringsudfordringerne er mærkbare for de danske virksomheder. En analyse fra Dansk Arbejdsgiverforening viser, at der fra september 2023 til februar i år var 76.800 mislykkede rekrutteringsforsøg.
Virksomhederne kæmper både med at fastholde og tiltrække nye medarbejdere.
Og kære virksomheder – det stiller nye krav til, hvordan I sælger jer selv!
Sælger du et job med mening?
Lad os lege med et eksempel.
Du ser et stillingsopslag fra en virksomhed, der sælger plastikklodser til børn.
Du ser et andet stillingsopslag fra en virksomhed, der hver dag arbejder på at skabe en legende platform, som udvikler den næste generations kreativitet, nysgerrighed og læring.
Hvem vil du helst arbejde for?
Det noget forsimplede eksempel viser vigtigheden af branding.
For både kunder og arbejdsstyrke tiltrækkes af meningsfulde brands!
Jeg hører alt for ofte om virksomheder, der sætter sig forurettet tilbage og brokker sig over rekrutteringsproblemer eller medarbejdere, der ikke arbejder så hårdt "som de gjorde engang" – uden at kigge på, hvad de som virksomhed aktivt kan gøre for at følge med udviklingen.
Det er ikke længere nok at hænge et banner på facaden med "Vi søger medarbejdere". For medarbejderne søger ikke kun et job; de søger en arbejdsgiver, der har ambitioner, retning og tager ansvar. De søger et meningsfuldt arbejde.
Nogle af de mest populære danske arbejdspladser er virksomheder, der har forstået værdien af et klart defineret brand med formål – og i stigende grad virksomheder, der signalerer modernitet ved at tilbyde stor fleksibilitet, gode barselsordninger for begge køn samt ambitioner inden for miljø og socialt ansvar.
Den berygtede generation Z
Den, der har grisen, bestemmer prisen. Det er intet nyt. Men hvem siger, at de kommende generationer giver grisen tilbage?
For de nyeste på arbejdsmarkedet, generation Z, finder sig "ikke i så meget pis". Nogle kalder det forkælet; andre kalder det revolutionerende. Og om få år vil de være etableret i alle positioner på det danske arbejdsmarked.
Generation Z har svært ved hierarkier og regler, ønsker stor grad af medbestemmelse og tillid, og en leder, der i højere grad fungerer som inspirator – og så tiltrækkes de af virksomheder med gode historier.
Og dé er virksomhedernes kommende medarbejdere.
Generationen er med til at ændre arbejdsmarkedet og opstille nye parametre i jagten på arbejdskraft. Det deler virksomhederne i to: dem, der udvikler sig, og dem, der surmuler.
Dem, der brander sig som moderne, og dem, der sakker bagud.
Så hvis I troede, I kunne hvile på laurbærrene, kan I godt tro om.
Det er jeres opgave at definere, hvorfor folk skal kigge jeres vej – og det er et langsigtet arbejde!
Og når I siger til jer selv, kære virksomheder, at I ikke har råd til at afsætte timer til at klart definere, hvad I kan tilbyde verden – når I siger, at pengene ikke skal bruges på sociale arrangementer eller goder, der brander jer som en moderne virksomhed – så forestil jer et halvtomt kontor med medarbejdere, der søger nye veje.
Og spørg så jer selv:
Har I råd til at lade være?
Så vil du også komme på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding. Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen.
Vil du vide mere om reklamemarkedet? Eller mangler du en partner som ved hvordan du bygger bro mellem brand, forretningsstrategi og formål? Vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Herning
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen. Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.