State of Wow.

International headwear koncern bruger hovedet.

Udfordring.

Markedsleder uden
top-of-mind placering.

State of Wow er Skandinavisk markedsleder indenfor headwear med en enorm forståelse for detailhandlens udfordringer og slutbrugernes smagsløg. En position som kræver konstant arbejde og nytænkning at både udbygge og forsvare. 

Trods en solid ekspertise og nytænkende løsninger, var den nordiske markedsleder dog alligevel stødt på problemer. Ikke alle deres brands nåede igennem til slutbrugeren, og det trods et højt kendskabet til State of Wows flagskibsbrand, Upfront.

Men hvordan vinder man top-of-mind placering hos de kræsne forbrugere? Hvilke indsatser skal man sætte i søen for at få mest mulig værdi ud af kommunikationen? Og hvordan undgår man, at det hele går op i hat og briller?

Indsigt.

Forvirrede slutbrugere og rundtossede forhandlere.

State of Wow er eksperter indenfor hovedbeklædning. Særligt caps. Med 15 år på markedet har de opbygget en stærk position og gode distributionskanaler. 

Men trods et godt kendskab i branchen, viste butiksbesøg og interviews med udvalgte B2B kunder og samarbejdspartnere, at slutbrugerne var forvirrede. Ja, faktisk viste det sig, at forhandlerne også var lidt rundtossede.

Forhandlerne havde svært ved at finde rundt i State of Wows brandhierarki. Hvad de stod for, og hvordan de arbejdede sammen. Der var brug for en sammenhængende brandfortælling, der tog højde for brandopdelingen og skabte forbindelse til de konkrete forbrugere.

WeBelive
Løsningen.

Oprydning gør plads til individualitet.

Kan man skabe en ny og styrket brandfortælling til et, på mange måder, veletableret brand? En fortælling som tilmed skal kunne favne flere etablerede og i øvrigt vidt forskellige brands? Det korte svar. Ja.

Med fokus på moderbrandet State of Wow, blev en ny og samlende brandsstrategi bygget op om virksomhedens styrke, unikke evne og tilgang til at udvikle og producere appellerende headwear. Strategien mundede ud i en nye overordnet brandplatform "Use Your Head" med individualitet og selvudfoldelse som omdrejningspunkt.

Dernæst stod State of Wows brandsammensætning for skud. Med afsæt i forbrugernes manglende forståelse for sammenhængen mellem de underliggende brands, gennemgik virksomhedens brandhierarki en effektiv, Marie Kondo-lignende oprydning.

Oprydningen skabte et solidt overblik som udmundede i en ny struktur bestående af tre separate brands. Hvert brand med et selvstændigt ståsted, målgruppe og unik fortælling, men med en fælles plads under corporate paraplyen State of Wow. Byd velkommen til Statewear, Upfront og Wow Innovation.

SOW_catalogue

"Den nye strategi, struktur og hierarki har givet os en meget klarere bevidsthed omkring vores brands og hvordan tingene skal smelte sammen. Vi ved, hvor vi er stærke, og vi har ikke mindst fået skabt en stærk platform for vores fremadrettede ekspandering på nye markeder."

 

Jan Møllbach.

CEO, State of Wow.
Resultater.

Effekt ud over landegrænser.

Den nye strategi var og forbliver en succes for State of Wow. Det forenklede brandhierarki og den nye tilgang til deres subbrands' individuelle kommunikation har øget efterspørgslen på State of Wow, der siden har åbnet dørene til flere danske kæder og fået en fod indenfor hos +100 nye butikker i Europa.  

3

Selvstændige brands.

+100

Nye butikker i Europa.

+1.1m

Solgte produkter i 2018.
Jakob Gaardsted - kvadrat

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen men mangler en partner, som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 40 44 76 22 
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.