Fredsted The.

Ny profil til etableret
te-mærke.

Udfordring.

Fra salg til loyalitet.

Fredsted er et veletableret og historisk dansk te-brand grundlagt i 1917. Selvom Fredsted dominerer markedet målt på salg af løs te i detailhandelen, så har brandet aldrig for alvor formået at etablere en klar position og brændt sig fast som navn hos slutbrugerne. 

Danskerne vælger i høj grad Fredsted fremfor konkurrenterne, når de køber te. Men de er hverken engagerede i eller loyale overfor ét enkelt brand. Det skulle der laves om på. Men hvordan finder man vej til forbrugernes hjerter – og køkkenskabe – i et marked præget af lav involvering og lav præference?

Fredsted-logo
Indsigt.

Nyd nuet – mens det er der.

Researchen viste, at størstedelen af te-drikkere oplever te som en naturlig og fast del af dagligdagen – et pusterum i en travl hverdag – fremfor noget, der er begrænset til specielle lejligheder.

I en travl og hektisk hverdag, hvor man ofte glemmer at nyde de små øjeblikke, der gør livet særligt, udtrykker Fredsted en klar holdning og leverer løsningen. Med kommunikationsplatformen "Nydelse i nuet" opfordres målgruppen til at være tilstede i nuet, bevare et positivt udsyn på livet og tage sig tid til at værdsætte hverdagens små øjeblikke – mens de er der.

Og med te for enhver smag – og til enhver situation, gjorde den nye platform Fredsted i stand til at indtage en meningsfuld og unik position, som samtidig sætter fokus på det brede produktsortiment, den gode smag og nydelse i nuet.

fredsted_frugt_oko_familie_1_1-Large-1024×1024
fredsted_urte_familie_1_1-Large-1024×1024
Løsning.

Et friskt udtryk
der gør indtryk.

Den nye position og kommunikationsplatform blev bragt til live gennem en gennemgribende revitalisering og synliggørelse af hele produkt-paletten.

Herfra udsprang design af alt fra shop-in-shop, in-store displays og emballage design – samt udvikling og aktivering af diverse forbrugerorienterede off- og online aktiviteter og kampagner, som udrulles på både kortere og længere sigt.

Den nye platform oplevede fra start en positiv modtagelse på tværs af værdikæden – fra forbruger til indkøber og hos kæderne – og var medvirkende til at øge synligheden og puste nyt liv i et historisk dansk brand.

17436_FT_Display_3D_NY
Happy_JGP_2019_kontakt

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Kan du genkende nogle af de udfordringer, som Fredsted stod over for – og ønsker du at høre mere om casen og resultaterne? Vi er altid klar til en uforpligtende snak om dit brands fremtid.

+45 40 44 76 22
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.