Fredsted er et veletableret og historisk dansk te-brand grundlagt i 1917. Selvom Fredsted dominerer markedet målt på salg af løs te i detailhandelen, så har brandet aldrig for alvor formået at etablere en klar position og brændt sig fast som navn hos slutbrugerne.
Danskerne vælger i høj grad Fredsted fremfor konkurrenterne, når de køber te. Men de er hverken engagerede i eller loyale overfor ét enkelt brand. Det skulle der laves om på. Men hvordan finder man vej til forbrugernes hjerter – og køkkenskabe – i et marked præget af lav involvering og lav præference?
Researchen viste, at størstedelen af te-drikkere oplever te som en naturlig og fast del af dagligdagen – et pusterum i en travl hverdag – fremfor noget, der er begrænset til specielle lejligheder.
I en travl og hektisk hverdag, hvor man ofte glemmer at nyde de små øjeblikke, der gør livet særligt, udtrykker Fredsted en klar holdning og leverer løsningen. Med kommunikationsplatformen "Nydelse i nuet" opfordres målgruppen til at være tilstede i nuet, bevare et positivt udsyn på livet og tage sig tid til at værdsætte hverdagens små øjeblikke – mens de er der.
Og med te for enhver smag – og til enhver situation, gjorde den nye platform Fredsted i stand til at indtage en meningsfuld og unik position, som samtidig sætter fokus på det brede produktsortiment, den gode smag og nydelse i nuet.
Den nye position og kommunikationsplatform blev bragt til live gennem en gennemgribende revitalisering og synliggørelse af hele produkt-paletten.
Herfra udsprang design af alt fra shop-in-shop, in-store displays og emballage design – samt udvikling og aktivering af diverse forbrugerorienterede off- og online aktiviteter og kampagner, som udrulles på både kortere og længere sigt.
Den nye platform oplevede fra start en positiv modtagelse på tværs af værdikæden – fra forbruger til indkøber og hos kæderne – og var medvirkende til at øge synligheden og puste nyt liv i et historisk dansk brand.
Kan du genkende nogle af de udfordringer, som Fredsted stod over for – og ønsker du at høre mere om casen og resultaterne? Vi er altid klar til en uforpligtende snak om dit brands fremtid.
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Herning
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen. Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.