Energi Viborg.

Energiselskab lover mere strøm og mindre salgsgas.

Udfordring.

Ærlig markedsføring i et ugennemskueligt marked.

Energi Viborg er en multiforsyningsvirksomhed der forsyner Viborg Kommune med vand, spildevandshåndtering, kraftvarmeproduktion og gadebelysning. Og så sælger de strøm i hele Danmark. 

Som en lille leverandør i et marked præget af gigant-koncerner står Energi Viborg for mere ærlighed og gennemsigtighed for kunderne. Men i forhold til konkurrenterne er både kendskabet og marketingbudgettet begrænset. Og med et produkt, hvor kundernes interesse og engagement er så lille som er tilfældet med strøm, er det svært at få foden indenfor hos kunderne.

Så kan man overhovedet bygge et stærkt brand på strøm, kraftvarme og rudekuverter? Ja – det kræver bare ærlig snak.

 

Indsigt.

Strøm er kedeligt. Sådan er det bare.

Strøm er et utaknemmeligt produkt. Vi sætter først pris på strømmen, når den forsvinder. Når den fungerer som den skal, gider vi ikke tænke på den. Og når vi 4 gange om året skal betale for den, skal vi enten forsøge at sætte os ind i uforståelige regninger, eller bide mistroen i os og betale ved kasse 1. 

Måske det er derfor, at elmarkedet er præget af greenwashing, og kunderne mødes af aggressive gadesælgere med ufine salgstricks og lovning på guld og grønne skove – alt sammen i et forsøg på at gøre produktet sexet og - når du først har købt det – gøre det uoverskueligt at skifte leverandør.

Energi Viborg har besluttet at gå i anden retning. Og sammen med Happy har de siden 2015 vundet hjerter og kunder med noget så simpelt som ærlighed.

HPY_iPad-Desktop_NY
Løsningen.

Mere strøm. Mindre salgsgas.

Når kunderne møder markedsføring og kommunikation fra Energi Viborg online og offline sker det ud fra troen på og ambitionen om, at loyalitet og gode serviceoplevelser skabes med åbenhed, humor og et glimt i øjet.

 Resultatet er årlige marketingplaner præget af satiriske filmkampagner omkring arketyperne på store elselskaber, digital marketing der understøtter kundernes egne ambitioner om et grønnere elforbrug igennem fakta og gennemsigtighed, og oplysningskampagner omkring selskabets initiativer i Viborg Kommune.

Det har ladet Energi Viborg opleve fremgang i kundebestanden for en brøkdel af giganternes marketingbudget.

Happy_PW_2019_kontakt

Peter Wickings.

Kontaktchef.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé om, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 61 68 58 89
pw@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.