Siden 1976 har investeringsfonden Difko arbejdet med projektudvikling, formidling af investeringskapital og administration af investeringsprojekter for danske investorer. En færd der begyndte med den almene dansker, og deres rejse fra opsparer til investor.
Men verden ændrer sig, og ligeså gjorde Difko. I takt med markedet udviklede sig og nye investeringsmuligheder viste sig, bevægede Difko sig længere og længere væk fra den almene dansker og over i armene på den professionelle investor. Som Rødhætte afveg de fra stien og deres fundament. De bevægede sig længere og længere ind i skoven mens deres position hos den almene dansker falmede.
Men hvordan kommer man tilbage på sporet, når man er faret vild? Hvordan vender man et tomt kendskab til et indgående kendskab, som kan favnes af både den almindelige dansker og den erfarne investor?
Gennem de seneste 40 år har Difko været igennem en stor række ændringer. Ændringer der med tiden har medført en loyal portefølje af erfarne investorer men har skabt et meget svagt, hvis ikke tomt, kendskab til Difko blandt den almene befolkning.
Difko havde derfor brug for en kommunikations- og brandstrategi, der lige dele omfavnede den almindelige dansker, øgede kendskab, kundskab og loyalitet, samt fastholdt den professionelle investor.
Men hvordan differentierer man sig fra markedets konkurrenter, sikrer sig en plads top-of-mind blandt investorer samt skaber et fremtidigt holdepunkt, der fungerer på tværs af målgrupper, ydelser og kanaler?
For at finde vej i fremtiden måtte Difko vende hovedet mod fortiden. Difko skulle tilbage til det fokus og de dyder, der i sin tid skabte Difko. Bæredygtig investering af den almindelige dansker i dansk erhvervsliv.
Det gamle logo skulle genindføres, indsatser skulle prioriteres efter målgrupper og en ny kommunikationsstrategi skulle få den almene investor på banen. Og de skulle investere bæredygtigt. For sunde investeringer giver både tilbage til dig og samfundet.
Men Difko skulle ikke stoppe der. Hub film og en ny digital strategi skulle igangsætte flere direkte investeringer på websitet. En indsats der siden sin introduktion i 2019 har indbragt 1 million kroner fra private investorer.
Nogle gange er et skridt tilbage også fremgang.
Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé til, hvor I skal hen, men mangler en partner som ved, hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.
Ny levende identitet til global vindpartner.
Baettr.
Cholula serverer løsningen på forudsigelige vaner.
Cholula Hot Sauce.
Nyt website puster liv i anerkendt bryghus.
Fur Bryghus.
International headwear koncern bruger hovedet.
State of Wow.
Dansk investeringsfond fandt fremgang i fortiden.
Difko.
National kampagne synliggør usynlig folkesygdom.
Osteoporoseforeningen.
Lokalforsikring med et formål.
Thisted Forsikring.
Energiselskab lover mere strøm og mindre salgsgas.
Energi Viborg.
Kendskabet spirer for nordjysk jordbrand.
Champost.
Selvironisk kampagne skaber lokal stolthed.
Esbjerg Kommune.
Stærk brandfortælling sikrer fremgang i krisetid.
Danhaus.
Strøget 40,
DK-7430 Ikast
Vi holder dig opdateret med seneste nyt fra branding- og marketingfronten. Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få ny viden, event-invitationer og friske cases leveret direkte til din indbakke.
Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.