Danhaus.

Stærk brand­fortælling sikrer fremgang i krisetid.

Udfordring.

Fra masseproduktion til fremgang i krisetid.

Danhaus er Danmarks førende udvikler og leverandør af præfabrikerede huse i træ og mursten. I mere end 30 år har virksomheden produceret tusindvis af huse – både til det danske marked og til eksport – primært Tyskland.

Det er Danhaus’ vision at være den innovative markedsleder med fokus på miljø og lavenergi. Produktionen på fabrikken i Esbjerg foregår da ligeledes med moderne robotteknologi, der sikrer ensartet og høj kvalitet. 

I 2013, en periode hvor markedet for nybyggeri generelt var ramt af nedgang, besluttede Danhaus, at tiden var inde til at styrke deres udtryk og positionering for at indtage en større del af markedet. Men hvordan griber man sådan en opgave an? Hvor skal den første mursten lægges, og hvordan sikrer man effektfulde og langsigtede løsninger – ikke mindst midt i en krisetid?

Indsigt.

Hult kendskab førte til nyt fundament.

Trods kendskab til Danhaus i markedet og blandt kunder, viste dybdegående research en problematisk opfattelse af husleverandøren. Danhaus’ huse blev nemlig fejlagtigt opfattet som standard modulhuse uden mulighed for fleksibilitet og individuel tilretning. En barriere for mange husbyggere. Ikke mindst i en tid, hvor nybyggeri generelt stod stille.

Tværtimod opfattelsen tilbyder Danhaus en lang række arkitekttegnede hustyper, der er et godt udgangspunkt for et personligt hus. Alle hustyperne kan præges gennem alt fra valg af tagtype, indretning og stilart – fra klassisk til moderne. Samtidig medfører den automatiserede fabriksproduktion en masse skjulte fordele for slutbrugerne.

Denne afgørende viden førte til skabelsen af et helt nyt brandfundament med ambitionen om at indtage en mere markant position i markedet. Danhaus skulle i langt højere grad identificeres som den fleksible leverandør, der muliggør kundernes husdrømme. Store som små.

danhaus_magasin
Løsningen.

Personlige huse til individuelle behov.

Løsningen bød på udvikling af ny, klar kommunikationsstrategi som i langt højere grad er bygget op om kundernes ønsker og behov.

Det skærpede slutbrugerfokus og den nye positionering blev første gang aktiveret igennem brandfortællingen "Personlige huse". Hos Danhaus kan du nemlig på grund af den unikke produktionsmetode få præcis det hus, du ønsker dig. Et hus, der er skabt til dig og din familie. Dit personlige hus.

Den nye tankegang er indarbejdet i både nyt katalog og på et nyt website. Også selve marketingmixet er ændret markant. Ud over kataloget er al annoncering rykket fra offline til online, således at Danhaus nu udelukkende bruger søgeordsoptimering og AdWords annoncering.

Virkningen er ikke til at tage fejl af. Danhaus opnår langt bedre resultater for cirka en fjerdedel af de penge, der før blev brugt.

danhaus_website
danhaus_hustype

"Effekten af vores nye marketingstrategi er ikke til at tage fejl af. Det virker bare! Vi opnår langt bedre resultater for cirka en fjerdedel af de penge, vi brugte før. Den eneste udfordring lige nu er at få bygget alle de huse, vi har solgt."

 

Johannes Wøldike Schmith.

Adm. Direktør, Danhaus.
Resultater.

Resultater over alle forventninger.

I tæt samarbejde med Happy har Danhaus øget salget af huse markant siden 2013 – en periode hvor markedet for nybyggeri generelt var ramt af nedgang. Succesen skyldes i høj grad, at Danhaus fra starten har haft viljen og modet til at gå nye veje – og genopfinde deres brandfortælling og måden at markedsføre sig på. Og resultatet er klart: Danhaus har på alle parametre oplevet resultater langt over alle forventninger. Og rejsen er langt fra slut.

+165%

Flere solgte huse.

+140%

Flere bestilte kataloger.

2x

Flere besøgende på website.

75%

Besparelse på marketingbudget.
Happy_JGP_2019_kontakt

Jakob Gaardsted Petersen.

CEO / Partner.

Vil du høre mere om vores tilgang til branding og kommunikationsstrategi? Måske har du allerede en god idé om hvor i skal hen, men mangler en partner som ved hvad der skal til for at give konkurrenterne baghjul? Uanset hvad, er vi altid klar til at tage en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

+45 40 44 76 22
jgp@happyogco.dk

Relaterede cases.

Relaterede cases.