Danæg er markedsledende inden for æg-kategorien med et stort kendskab i detailleddet og hos forbrugerne. En position, som kræver konstant arbejde og nytænkning at udbygge og forsvare.
Trods nytænkende løsninger og tiltag inden for produktudvikling, har brandet aldrig formået at etablere en stærk forbindelse til forbrugerne. For selvom kendskabet til Danæg er højt, så er markedet præget af lav involvering og præference. Det skulle der laves om på.
Som fast strategisk partner, har vi fra 2014 og frem til 2017 hjulpet Danæg med at etablere en stærk forbindelse til forbrugerne og skabe loyalitet, præference og øget salg på tværs af produktkategorier.
Som råprodukt besidder æg nogle helt unikke og diversificerede anvendelsesmuligheder – muligheder der netop findes, fordi ægget besidder så usandsynligt mange kvaliteter i al sin enkelthed. Men er forbrugerne overhovedet opmærksomme på de mange kvaliteter og muligheder ægget gemmer på?
Alle elsker æg og valgmulighederne er mange – men ingen har taget patent på kategorien. Gennem kommunikationsplatformen ”Inspirerende Enkelt”, sætter Danæg fokus på æggets fundamentale kvalitet og motiverer forbrugerne til at gå på opdagelse i æggets mange kvaliteter – i al sin unikke enkelthed.
For at etablere en klar markedsposition, blev brandplatformen forankret internt i organisationen og udfoldet på tværs af kategorier under en samlet konceptuel paraply. Strategiarbejdet førte til en generel opfriskning af brandet, hvor der blev skabt sammenhæng mellem indsatserne på tværs af de forskellige produktkategorier.
Som leadbureau har vi stået for udviklingen af den retningsgivende brandfortælling ”Inspirerende Enkelt” fra overordnet strategisk niveau til produkt- og kampagneniveau, hvor brandfortællingen blev udfoldet på tværs af elementer. Alle indsatser havde fokus på at styrke Danægs positionering, kundeinvolvering og salg.
Dertil kommer opdateret emballagedesign, online markedsføring og diverse strategiske indsatser – herunder defineringen af en ny CSR strategi som bl.a. førte til at Danæg blev udnævnt som ny hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne.
Historien om Danæg blev også vakt til live online, og løsningen er ikke kun blevet et mere moderne og brugervenligt website, men også en digital platform, der er med til at inspirere forbrugerne gennem opskrifter, informationer og produkthistorier.
Derudover danner et enkelt og elegant design rammen om hjemmesiden så der er en rød tråd med Danægs værdisæt, DNA og øvrige visuelle materialer såsom butiksmaterialer og emballagedesign.
En gennemgribende UX-indsats har gjort websitet intuitivt og brugervenligt at navigere rundt i, da besøgende nu blandt andet ved hjælp af filtreringen kan finde ønskede produkter og opskrifter på en nem og overskuelig måde.
Kan du genkende nogle af de udfordringer, som Danæg stod over for – og ønsker du at høre mere om casen og resultaterne? Eller er du interesseret i at høre mere om vores tilgang til branding og kommunikation? Så hold dig ikke tilbage fra at række ud. Vi er altid klar til en uforpligtende snak om dit brands fremtid.
Kan du genkende nogle af de udfordringer, som Danæg stod over for – og ønsker du at høre mere om casen og resultaterne? Eller er du interesseret i at høre mere om vores tilgang til branding og kommunikation? Så hold dig ikke tilbage fra at række ud. Vi er altid klar til en uforpligtende snak om dit brands fremtid.