Cholula Hot Sauce.

Cholula serverer løsningen på forudsigelige vaner.

Udfordring.

Hæderkronet brand på ukendt territorium.

Det mexicanske hot sauce-brand Cholula, der er blandt de hurtigst voksende i USA og Storbritannien, blev midt i sommervarmen lanceret på det danske marked.

Med ambitionen om at vinde danskernes smagsløg fulgte behovet for en engagerende kommunikationsplatform baseret på kulturel indsigt og forståelse for de danske forbrugeres behov og udfordringer.

For hvordan finder man vej til danskernes hjerter – og køkkenhylder – når man er på ukendt territorium? Og kan man overhovedet blive relevant på et marked præget af lav involvering og præference?

Indsigt.

Forudsigelighed gør livet smagløst.

Danskerne har høje ambitioner for tilværelsen. Og vi gør, hvad vi kan for at leve et spændende og begivenhedsrigt livt. Desværre har de fleste af os alligevel tendens til at ende i lidt for forudsigelige vaner og kedelige hverdags-situationer, som gør livet lidt smagløst. 

Denne indsigt blev omdannet til kampagnekonceptet "Add flavor", hvorigennem Cholula opfordrer danskerne til at bekæmpe forudsigelighed og smagløse vaner ved at spice hverdagslivet lidt op – startende i køkkenet.

Uanset om det er kedelige rester i mikroovnen for tredje dag i streg eller politikerne, der igen skændes om kage, der kan virke lidt for forudsigeligt, er løsning den samme: Det kalder på mere smag.

cholula-phone
cholula-inspiration
Løsning.

En spicy profil med masser af humor.

Løsningen blev en integreret kampagne som med en humoristisk vinkel står ud fra mængden og giver Cholula en klar profil som fungerer på tværs af kanaler. Derudover gør det minimalistiske univers det let at udkomme med aktuelle vinkler og budskaber som tapper ind i målgruppens liv.

Aktiveringen foregik gennem en stærk social media tilstedeværelse med aktualitet og inspiration som hovedfokus, målrettet digital annoncering og samarbejde med forbrugernes egne inspirationskilder.

Samarbejdet med inspirerende micro-influencers fra lokale områder rundt om i Danmark, havde til formål at opfordre målgruppen til, hvordan de kunne blive bedre til at forlade deres comfort zone og lægge smagløs madlavning på hylden ved at indføre Cholula i deres daglige køkken eventyr.

Det resulterede i et forfriskende udvalg af personlige og autentisk sammensatte billeder, der bød på en unik mad- og livsstilssammensætning sammen med Cholula-flasken, som stjal spotlightet med stil.

Resultater.

Effekt som kan mærkes.

Kampagnen var og er fortsat en stor succes for Cholula. Den humorfyldte kommunikation har fortryllet målgruppen og givet Cholula en meningsfuld platform og en fast plads i danskernes liv. Og effekten er ikke til at overse.

Kampagnen gav i løbet af de første 3 uger over 100.000 eksponeringer af produktet og brandet på madrelaterede websites igennem Googles displaynetværk. Annonceringen på sociale medier nåede interaktionsrater på over 30%. Og samarbejdet med mikro-influenterne gav over 4.000 interaktioner med influenternes følgere alene den første måned.

+30%

Interaktionsrate.

+4k

Interaktioner via influencers.

+165k

Organisk rækkevidde.

+650k

Samlet rækkevidde.
Peter Wickings - kvadrat

Peter Wickings.

Head of Digital.

Vil du vide mere om kampagnen, eller er du interesseret i at få skabt lignende resultater for dit brand? Måske har du også et produkt, der ikke får den opmærksomhed og det salg, det fortjener? Uanset hvad, så er vi altid klar til en uforpligtende snak om dit brands potentiale.

 

+45 61 68 58 89
pw@happyogco.dk

Presse og meninger.

Relaterede cases.

Relaterede cases.