Det mexicanske hot sauce-brand Cholula, der er blandt de hurtigst voksende i USA og Storbritannien, blev midt i sommervarmen lanceret på det danske marked.
Med ambitionen om at vinde danskernes smagsløg fulgte behovet for en engagerende kommunikationsplatform baseret på kulturel indsigt og forståelse for de danske forbrugeres behov og udfordringer.
For hvordan finder man vej til danskernes hjerter – og køkkenhylder – når man er på ukendt territorium? Og kan man overhovedet blive relevant på et marked præget af lav involvering og præference?
Danskerne har høje ambitioner for tilværelsen. Og vi gør, hvad vi kan for at leve et spændende og begivenhedsrigt livt. Desværre har de fleste af os alligevel tendens til at ende i lidt for forudsigelige vaner og kedelige hverdags-situationer, som gør livet lidt smagløst.
Denne indsigt blev omdannet til kampagnekonceptet "Add flavor", hvorigennem Cholula opfordrer danskerne til at bekæmpe forudsigelighed og smagløse vaner ved at spice hverdagslivet lidt op – startende i køkkenet.
Uanset om det er kedelige rester i mikroovnen for tredje dag i streg eller politikerne, der igen skændes om kage, der kan virke lidt for forudsigeligt, er løsning den samme: Det kalder på mere smag.
Løsningen blev en integreret kampagne som med en humoristisk vinkel står ud fra mængden og giver Cholula en klar profil som fungerer på tværs af kanaler. Derudover gør det minimalistiske univers det let at udkomme med aktuelle vinkler og budskaber som tapper ind i målgruppens liv.
Aktiveringen foregik gennem en stærk social media tilstedeværelse med aktualitet og inspiration som hovedfokus, målrettet digital annoncering og samarbejde med forbrugernes egne inspirationskilder.
Samarbejdet med inspirerende micro-influencers fra lokale områder rundt om i Danmark, havde til formål at opfordre målgruppen til, hvordan de kunne blive bedre til at forlade deres comfort zone og lægge smagløs madlavning på hylden ved at indføre Cholula i deres daglige køkken eventyr.
Det resulterede i et forfriskende udvalg af personlige og autentisk sammensatte billeder, der bød på en unik mad- og livsstilssammensætning sammen med Cholula-flasken, som stjal spotlightet med stil.
Kampagnen var og er fortsat en stor succes for Cholula. Den humorfyldte kommunikation har fortryllet målgruppen og givet Cholula en meningsfuld platform og en fast plads i danskernes liv. Og effekten er ikke til at overse.
Kampagnen gav i løbet af de første 3 uger over 100.000 eksponeringer af produktet og brandet på madrelaterede websites igennem Googles displaynetværk. Annonceringen på sociale medier nåede interaktionsrater på over 30%. Og samarbejdet med mikro-influenterne gav over 4.000 interaktioner med influenternes følgere alene den første måned.
Vil du vide mere om kampagnen, eller er du interesseret i at få skabt lignende resultater for dit brand? Måske har du også et produkt, der ikke får den opmærksomhed og det salg, det fortjener? Uanset hvad, så er vi altid klar til en uforpligtende snak om dit brands potentiale.
Storcenter med plads til nærvær.
Randers Storcenter.
Drømmen om det nære lokker byboerne til provinsen.
Favrskov Kommune
Danmarks mest sete fodbold brand relanceres digitalt.
FC Midtjylland.
Ny levende identitet til global vindpartner.
Baettr.
Cholula serverer løsningen på forudsigelige vaner.
Cholula Hot Sauce.
Nyt website puster liv i anerkendt bryghus.
Fur Bryghus.
International headwear koncern bruger hovedet.
State of Wow.
Energiselskab lover mere strøm og mindre salgsgas.
Energi Viborg.
National kampagne synliggør usynlig folkesygdom.
Osteoporoseforeningen.
Kendskabet spirer for nordjysk jordbrand.
Champost.
Selvironisk kampagne skaber lokal stolthed.
Esbjerg Kommune.
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Herning
Haraldsgade 36, 5. sal
7400 Herning
Esbjerg
Kanalen 1
6700 Esbjerg
Vil du gerne være på forkant med de nyeste trends indenfor online markedsføring og branding? Så hop med på vognen og tilmeld dig vores nyhedsbrev.
Når du udfylder formularen, accepterer du at hoppe med på vores festtog af sjove og informative nyhedsmails! Og bare rolig, hvis festen bliver for vild, kan du altid hoppe af ved at afmelde dig igen. Ved at klikke "Tilmeld mig" accepterer du at modtage e-mail marketing kommunikation fra Happy fra tid til anden. Vi behandler dine oplysninger fortroligt. Læs vores privatlivspolitik for yderligere information.